20. dubna 2015

Neplodná

Když jsem v 16 letech navštívila poprvé gynekologa, byla to standardní návštěva. Zkontroloval menstruační kalendář, udělal sono, řekl že se vyvíjím normálně. A stejně jako 9,5 z 10 gynekologů v české republice mi nabídl antikoncepci.

Nabídl mi ji bez toho aby mi zkontroloval srážlivost krve, udělal jaterní testy (byla jsem po pár měsíců po mononukleóze) nebo zjistil rodinnou anamnézu. Pilulky jsem nechtěla, zvažovala jsem tehdy novinku - antikoncepční kroužek. To panu gynekologovi nevonělo, řekl že na to už prý někdo umřel. To že na komplikace spojené s perorální antikoncepcí umírají jednotky až desítky žen ročně mu ale vůbec nevadilo. Nicméně od kroužku mě odradil a pilulky jsem nechtěla, takže jsem odešla s prázdnou.

Díky Bohu.

Díky Bohu že jsem jako malá viděla, co antikoncepce dělá s mou matkou. Pokusy, jinak se to nazvat nedá, které na ní prováděl její gynekolog zkoušením různých druhů antikoncepce v reakci na to, že tu "standartní" nesnesla, mě odradily na celý život. Její změny nálad až za hranu příčetnosti z mé paměti nemizí ani po skoro 20 letech.

Takže když tohle téma začalo být v kurzu, nenechala jsem si "prostě předepsat prášky". Strávila jsem tehdy hodiny nad pártáním v hlubinách internetu. Na českém internetu toho tehdy moc nebylo, tak jsem si aspoň procvičila angličtinu. A to co jsem zjistila se mi nelíbilo. Hormonální antikoncepce nebyla a není bezpečná. Dokonce i Státní ústav pro kontrolu léčiv eviduje vedlejší příznaky dokonce i měsíce po vysazení hormonální perorální antikoncepce. Ženám se nevrací ani menstruace ani plodnost.

Málo se o tom mluví, tím míň že antikoncepce je miliardový buissnes a neplodnost (a s ní spojená reprodukční centra) je buissnes multimiliardový.


Přemýšlejte a hledejte si informace. Neberete hormonální antikoncepci? Nezačínejte. Berete jí? Vysaďte co nejdřív. Pro vaše dobro.

Jasně že ještě nechcete otěhotnět. Je to hloupé, ale zatím není dostupného nic lepšího, a jedinou opravdu bezpečnou cestou po všech stránkách zůstávají kondomy. Pokud je nekupujete drogerii nebo v supermarketu, nemusí být nutně nepraktické a nepříjemné. Já používám nelatexové kondomy tenké jen 0,02 mm. Cítit prakticky nejsou a pokud máte alergii na latex, můžete je bez obav používat protože jsou z polyuretanu. A to drobné nepohodlí mi za to, aby aby až jednou budu chtít mít děti nebyl žádný problém, opravdu stojí.

Žádné komentáře:

Okomentovat